- Avondles Inventor -

Avondles Inventor in 3 semesters

 

 

 

Kimble EngineSinds enige tijd geef ik ook avondles aan het Provinciaal volwassenenonderwijs. Begonnen als inval voor een zieke leerkracht - maar intussen blijkbaar met een langere aard ;-)

Bijna jaarlijks gaat er een nieuwe trainingsreeks Inventor van start in Lokeren, gegeven door uw "Inventor Wizard" - Galba Jürgen.

Duswanneer u uit persoonlijke of professionele interesse een passie heeft voor ontwerp en tekenen, uw carrière mogelijks een nieuwe wending wil geven en uw leven die extra dimensie van 3D ;-) dan is deze cursus zeker iets voor u!! De eerste module gaat door in hartje Lokeren (Oost Vlaanderen) en is supergoed bereikbaar (juist naast het station en een boogscheut van de snelweg). Het opleidingstraject voor Autodesk Inventor bestaat uit 3 semesters. In deze eerste module wordt het ganse ontwerp van de "Kimble Engine" gerealiseerd. Deelnemers leren het werkingsprincipe van deze luchtmotor kennen en zullen deze uitbouwen tot "virtueel" werkend model. De school zal vanaf eind 2013 ook mogeijkheden krijgen om ons ontwerp te 3D printen tot aan tastbaar object.

Snel inschrijven, want de plaatsen zijn beperkt!

 

Lesgever: GALBA, Jurgen PCVO Waas en Durme

Locatie: PCVO Lokeren - Durmelaan 34A

Aanvang: dinsdagavond van 2013-09-03 tot 2014-01-14 / lessen starten om 18:30:00 tot 21:30:00

Inschrijvingsgeld : 60 €  + cursusboek (geschreven door Inventor Wizard)

 

Doelstellingen:

In deze Inventor module 1 worden de grondbeginselen van het 3D ontwerpen aangeleerd. De cursist leert de basisvaardigheden door middel van een aantal samenhangende oefeningen, terwijl men een volledig 3D themaproject uitwerkt in verschillende fases: vormgeven van onderdelen, opbouwen van een samenstelling en productie van 2d tekeningen.

Na het doorlopen van deze module kent de cursist:

- de terminologie en het werkingsconcept van Inventor 

- de globale mogelijkheden van het mechanisch 3D-pakket

- de belangrijkste instellingen om het pakket naar zijn wensen aan te passen

 

Een algemene basiskennis van Microsoft Windows en Microsoft Office is noodzakelijk. Een beetje voorkennis in techniek en mechanica is sterk aan te raden.

 

De Curstist kan:

- een bestaand Inventor ontwerp openen en erdoor navigeren Kimble Engine

- nieuwe 2d schetsen opbouwen en wijzigen

- 2d geometrische en parametrische beperkingen toepassen op de schetsen

- 2d schetsen delen voor meervoudig gebruik

- schetsen omvormen naar eenvoudige 3D modellen

- 3D modellen aanpassen en wijzigen 

- werken met hulpvlakken, -assen en -punten

- onderdelen een materiaal en kleureigenschappen geven

- eenvoudige samenstellingen maken van onderdelen

- ruimtelijke beperkingen opleggen aan de onderdelen van een samenstelling

- de samenstelling animeren of mechanische bewegingen simuleren en inschatten

- controle uitvoeren op botsingen tussen componenten in de samenstelling

- 2d aanzichten plaatsen van onderdelen en samenstelling op een tekening

- stukkenlijsten maken en titelhoek invullen op een tekening

- maatvoering toevoegen en/of wijzigen op een tekening

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top Of Page TOP

 

Admin Pages
 Nederlands | English | Français